התמודדות עם ירידה במצב הרוח ודיכאון בזמן קורונה

 

.בתקופה האחרונה אנשים חשים ירידה במצב הרוח, בדידות וחוסר עניין כתוצאה מהמשבר שבו אנו נמצאים

.משבר שמשפיע על כל תחומי החיים שלנו: בריאותי, חברתי, כלכלי ואישי

.החיים רצופים משברים שמפתיעים אותנו: גירושין, אובדן, פיטורין, מעבר דירה, מחלה

.הדרך שבה אנחנו נתנהל בשעת המשבר תשפיע על היכולת שלנו להתגבר עליו ולהמשיך בשגרת החיים שלנו

.זה לגיטימי ונורמלי לגמרי להרגיש ירידה במצב הרוח בתקופה זו. הדיכאון יכול לחלוף מעצמו עם הזמן

יחד עם זאת, יש צעדים שנוכל לנקוט בהם כדי להסתגל למציאות החיים החדשה שאנו נמצאים בה ולסייע לעצמנו להרגיש טוב יותר.




 

שמרו על פעילות

הרבה אנשים מוצאים עצמם מעבירים את היום בחוסר מעש. אם בגלל בידוד, אם בגלל שהם נמצאים בתקופת חל"ת. יש הורים שמבלים הרבה שעות בבית עם הילדים.

רצוי להקפיד על פעילות יום יומית קבועה. הפעילות הזו מסייעת בהפחתת לחץ וחרדה ותורמת לשיפור מצב הרוח והחיוניות: פעילות גופנית, ריקוד, מוזיקה, נשימות, או צפייה בתוכנית. הקפידו לגוון עם פעילויות שונות.

 

הגבלת צפייה בחדשות

התקשורת עסוקה מבוקר עד ליל בניתוח משבר הקורונה. חסכו מעצמכם חשיפה גבוהה לחדשות קודרות ומידע שלא תורם לכם, ואף משפיע עליכם לרעה.

זה בסדר שתקבעו זמן במהלך היום, שבו אתם מתעדכנים במתרחש. אבל עשו זאת במידה ובמינון נמוך ורק ממקורות מוסמכים ומהימנים.

זה בסדר ואפילו חשוב שתהיו עם אצבע על הדופק ותתעדכנו בכל הנוגע להנחיות משרד הבריאות, זה מקנה תחושת ביטחון ורוגע. אבל זהו, זה מספיק.

עדיף שתצרכו מידע אודות התמודדות והתגוננות, על פני מידע על היקף ההתפשטות.

 

שגרה, שגרה, ושוב פעם שגרה

שגרה מייצרת רוגע וביטחון. הקפידו על שעת קימה, שינה, זמן קבוע לארוחות, פעילות מהנה ומשימות שרציתם לבצע. תכננו מה אתם הולכים לעשות היום.

גם אם אתם עובדים מהבית, חשוב שתקפידו על זמן משפחה ועבודה מסודרים, גם בשבילכם וגם בשביל המשפחה שלכם.

 

מחשבות חיוביות

בואו נשים לרגע בצד את כל הדברים השליליים שהביא איתו משבר הקורונה ונחשוב מחשבות חיוביות שימלאו אותנו אנרגיה ויתנו לנו תקוה.

כמו למשל:

המשבר הזה יעבור, כמו כל משבר.

נזכור שטבוע בנו הכוח האנושי להתגבר על המשבר הזה.

יכול להיות שתמיד רציתם לקחת פסק זמן, והנה כעת אתם מוצאים עצמכם עם פסק זמן ארוך. נצלו את הזמן לדברים שאתם יכולים לעשות במסגרת המגבלות. דברים שתמיד אמרתם שתעשו "כשיהיה לכם זמן", או "כשתיקחו חופש".

חישבו על זה שגם זה יסתיים. בקרוב כולנו נשוב לשגרה.

החיים מזמנים משברים כלליים, כמו זה שאנו נמצאים בו עכשיו, ומשברים אישיים, לכל אחד ואחת מאיתנו. אנחנו יכולים לצאת מהמשבר הזה חזקים ומחושלים יותר.

 

אז איך אתם מרגישים?

מותר לכם להרגיש חרדה, דיכאון או לחץ. אילו תגובות טבעיות למשבר שבו אנו נמצאים. אתם לא היחידים שמרגישים כך. זה לא אומר שמעתה כל החיים תסבלו מדיכאון או חרדה.

דברו על הרגשות והתחושות שלכם עם מכרים וקרובי משפחה. עם האנשים שאתם מרגישים שיבינו אתכם.

תופתעו לגלות שעוד אנשים מרגישים כמותכם. הקשיבו גם לחברים שלכם. תתפלאו, זה יכול לעודד אתכם ולתת לכם פרספקטיבה והסתכלות נכונה.

חישבו מה תעשו ביום של אחרי הקורונה. חשבו מה אתם יכולים לעשות כעת עם הזמן שיש לכם.

אתם לא לבד

פנו לעזרה אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לה. יש אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם לעבור את המשבר הזה בשלום ולצאת ממנו מחוזקים.




 

 

 

  


טואול בניית אתרי אינטרנט